lørdag 10. mars 2012

Hexagon-roser og octagon-roser

Duppedittpirkeprosjekt .

Det blir fort mange når jeg
 setter igang med hexagon-roser
og octagon-roser

Jeg lager dem i alle mulige
og den minste er under 1".
Litt pirkete men har en laga noen
så er det ikke vanskelig.

Her har jeg brukt balistoff(rosa)
på hexagon-rosene,
og det var fint å bruke for da blir
dem ikke så frynsete der en
sett på knappen.

En hexagon-rose og en octagon-rose.
Syns dem i ensfarget stoff blir finest,
eller når stoffet har ton-i-ton farge.

Octagon-roser .
Og jeg syns det blir aller finest med prikkete stoff.

Det er fint å få brukt de små knappene en har
spart på men det er fint med  blonde-blomstrer
på også. Eller silke-roser er og
noe en kan bruke.
(Har lagt ut linken jeg lærte det fra tidligere )



6 kommentarer:

  1. Så fine disse rosene var! Tror jammen jeg må prøve meg på disse i dag :-) Oppdaga bloggen din i dag og koser meg med det jeg ser! Jeg kommer tilbake!

    SvarSlett
  2. Kjempefine roser, de er kjempe fine som detalj på en quilt :o)

    SvarSlett
  3. Skjønne roser! :) Det blir spennende å se hva du skal bruke de til.
    Klem Lisa

    SvarSlett
  4. Å så mange du har laget! Gleder meg til å se hva det skal bli, selv om de er fine akkurat som de er også :)

    SvarSlett
  5. Jeg likte rosene dine så godt at onsdag var de tema på Gjøvik quiltelag. Det ble mange fine roser. Elin har lagt ut noen bilder på boggen vår, nederst på april møte-innlegget: http://gjovikquiltelag.blogspot.com/

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morsomt at dem var tema hos dere:)Og det ble sikkert mange fine- dem er fine og pynte med:)Og jeg syns dem er morsomme å lage:)

      Slett

Blir glad for tilbakemeldinger både pluss og minus, Slik lærer jeg mer:)